Kadry i płace

Dokumentacja i ewidencja osobowa pracowników:

  • prowadzenie akt osobowych zgodnie z obowiązującymi przepisami
  • sporządzanie dokumentów związanych z nawiązywanie i rozwiązywaniem stosunku pracy (umowy o pracę, umowy zlecenia i o dzieło, wypowiadanie umów, świadectwa pracy i inne)
  • przygotowanie dokumentacji dotyczącej zmiany warunków zatrudnienia i wynagrodzeń
  • przygotowanie dokumentacji dotyczącej potwierdzania obecności w pracy oraz absencji pracowników
  • prowadzenie dokumentacji związanej z zajęciami komorniczymi
  • prowadzenie ewidencji czasu pracy
  • sporządzanie harmonogramów czasu pracy
  • prowadzenie rejestru badań lekarskich i szkoleń
  • szkolenia BHP
  • prowadzenie kart urlopowych
  • dostarczenie klientowi kompletu niezbędnych druków do wypełnienia w związku z zatrudnieniem pracownika
  • rozwiązywanie problemów kadrowych w firmie.

Dokumentacja i ewidencja związana z umowami o pracę, zlecenia i o dzieło:

  • naliczanie wynagrodzeń i sporządzanie list płac
  • wyliczanie podatku dochodowego osób zatrudnionych
  • sporządzanie dokumentacji podatkowej w zakresie obowiązków płatnika
  • sporządzanie rocznych deklaracji do Urzędu Skarbowego PIT-4R, PIT-8A
  • prowadzenie kartotek wynagrodzeń pracowników
  • wystawianie zaświadczeń o okresie zatrudnienia i wysokości zarobków
  • sporządzanie rocznych informacji o dochodach PIT 11, PIT-8B
  • dostarczenie klientowi kompletu niezbędnych druków do wypełnienia w związku z nawiązaniem umowy ze zleceniobiorcą.

Prowadzenie dokumentacji ZUS:

  • sporządzanie dokumentów zgłoszeniowych i rozliczeniowych płatnika do ZUS
  • zgłaszanie pracowników do ubezpieczeń społecznych lub zdrowotnych
  • wyrejestrowanie pracowników z ubezpieczeń społecznych lub zdrowotnych
  • sporządzanie dokumentacji aktualizacyjnej płatnika lub ubezpieczonego
  • prowadzenie dokumentacji zasiłkowej
  • przygotowanie dokumentacji niezbędnej do uzyskania zasiłku chorobowego
  • przygotowywanie raportów miesięcznych RMUA dla pracowników
  • kontrola terminów płatności zaliczek i składek ubezpieczeniowych
  • dostarczenie klientowi kompletu niezbędnych druków do wypełnienia, zebranie niezbędnych informacji
  • dokumenty do ZUS przekazywane są drogą elektroniczną.